måndag 5 oktober 2009

Jag blir helt galen

Jag har fortfarande så mycket efter mig i skolan och det blir bara mer och mer.

Det kommer som smäll på smäll. När såren är läkta kommer ett nytt. Jag orkar snart inte längre. Det är ett halvår kvar i skolan och jag är nästan redo att ge upp.

Jag har haft det bra ett bra tag, det var helt okej i början och jag saknade faktiskt skolan lite. Men depression på depression smyger sig på mig varje dag. Först märker jag det knappt men sen blir det bara mer och mer. Ju mer tankar och känslor jag samlar på mig, ju mer svider det! Jag har själv svårt för att förstå varför det är så.

Jag har gått på alla möten jag ska, jag har klarat mig igenom dessa och dem har sett en förändring men kan det vara skalet som bara helas medans resten av kroppen har hoppat av och gett upp?

Jag tror att jag klarar detta jag tänker bara för mycket, så måste det ju bara vara! Jo så är det.

Har kommit efter en del i skolan redan, det känns inte okej!

Har idrotten som jag missat från ettan och tvån som jag måste ta igen nu i år. Men hur lätt är det när jag har andra viktiga lektioner som krockar med dem jag måste ha grundbetyg i? Det känns så jävla värdelöst att det inte kan läggas upp någon annan plan. Sen är det en massa småarbeten på det. Jag vill gärna göra dem när jag kommer hem men det är när jag kommer hem som hela huvudet börjar snurra och mina ben viker sig. Jag orkar faktiskt inte vara perfekt.

Hur jävla mycket jag än önskar att jag kunde vara som alla andra, hur jävla mycket jag än önskar att jag skulle klara detta så gör jag det inte. Jag är även rätt irriterad på en lärare till mig som gör allt för att jag inte ska klara skolan.

Hade öppet hus i helgen. Jag var där i 2 timmar mellan 9-11. När jag sedan går in för att kolla på datorn om min närvaro har han skrivit att jag misslyckats och stack vid 11. Ska man inte få gå när ens lillebror fyller 15 år och att man har andra jävla tider att passa på helgerna? Tänk lite om du läser detta, du ska bara vara glad att jag ens kommer för jag tror fan inte du har nån jävla aning om hur jobbigt jag har det redan. Och det tror jag inte bara gäller mig utan fler elever!!!

Jaja nog med det, imorgon har vi samma lärare och ska jobba på Serveramässan, det kommer nog förövrigt att bli trevligt och så ska vi guieda folk från europa nästa måndag. Det kommer också att bli intressant även om jag kommer låta som en kråka med det engelska uttal jag har.

Dags att sova Puss!

2 kommentarer:

Fajsty sa...

Vad är det du ligger efter i (mer än idrott)? Finns det något jag kan hjälpa till med?

jag kan lite av varje ^^

Malinrisberg sa...

Jag ligger efter i en hel del. Dock saker jag vill ta tag i själv :)